Wij zijn er niet voor niets..

Het blijkt maar weer dat onze dienstverlening niet zomaar uit de lucht is komen te vallen. Zowel zakelijk als particulier ‘verzuipen’ mensen in al het aanbod. “Wat heb ik nu eigenlijk allemaal écht nodig? Welke leverancier past het beste bij mij? En betaal ik dan niet teveel?” Uit onderstaande onderzoeksresultaten van een onderzoek dat het ACM afgelopen week bekend maakte, blijkt dat nog steeds enorm veel mensen door de bomen het bos niet meer zien en dus maar géén keuze maken. Zolang er geen problemen zijn, blijven ze zitten waar ze zitten. Begrijpelijk, maar lang niet altijd slim. Misschien moeten zorgverzekeraars het net als de belastingdienst iets makkelijk maken, leuker wordt het toch niet. Wij achten de kans klein, maar onthoud: “U kunt altijd nog bij ons terecht!” 

De helft van de consumenten (49 procent) is al minimaal tien jaar verzekerd bij dezelfde zorgverzekeraar.

Dat meldt de Autoriteit Consument en Markt (ACM) vorige week op basis van eigen onderzoek naar de zorgverzekeringsmarkt. Consumenten blijken vooral op zoek te zijn naar zekerheid bij de keuze voor een zorgverzekering. Dat geldt vooral voor degenen die al lange tijd bij dezelfde verzekeraar zitten.

Als zij de garantie zouden krijgen dat zij bij een nieuwe zorgverzekeraar dezelfde zorg vergoed zouden krijgen, zou bijna de helft van deze consumenten een overstap overwegen. Een derde zou echter onder geen enkele omstandigheid van verzekeraar willen wisselen. Een belangrijke reden om niet over te stappen is tevredenheid over de huidige verzekeraar.

Betere informatie

Consumenten zouden graag betere informatie over de vergoedingen in de aanvullende verzekering willen zien om verzekeringen goed te kunnen vergelijken. Ook zouden zij graag meer willen weten over de kwaliteit van de gecontacteerde zorgaanbieders en over de premie.

Het aandeel consumenten dat zich dit jaar wil gaan oriënteren op een andere zorgverzekeraar, is gestegen naar 35 procent. Een jaar eerder zei nog 28 procent dit van plan te zijn.

Voor mensen die wel zijn overgestapt, volgens het onderzoek van de ACM 10 procent, was de premie de belangrijkste reden.

(Bron: Nu.nl)